reklama

Pripravte sa na drahé preplácanie peňažných šekov na Slovensku

Ako kompenzáciu za poškodenie mojej batožiny z Madridu do Viedne som od spoločnosti Iberia dostal peňažný šek v hodnote 163 USD. Šek som obdržal 6 týždňov od nahlásenia poškodenia na Viedenskom letisku. Telefonicky z call centra Iberie ma informovali, že šek si môžem preplatiť v mojej banke. Moja Tatra banka ma schladila, keď som sa ukázal so zeleným šekom a požadoval som cash. Tatra banka preplácanie šekov nerealizuje približne štyri roky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Logo Iberia
Logo Iberia (zdroj: http://www.iberia.com/)

Pracovníčky Tatra banky boli veľmi ochotné a zistili že na Slovensku len ČSOB banka (ďalej ČSOB) prepláca šeky. Že to mám skúsiť v Auparku, Bratislava (ďalej Aupark).V pobočke ČSOB banky v Auparku ma informovali, že peňažný šek je možné preplatiť len pre klientov ČSOB. V ČSOB my potvrdili, to čo tvrdili pracovníčky Tatra banky. Jediná banka na Slovenku, ktorá prepláca peňažné šeky je ČSOB.Hodnota šeku 163 USD (k 16.1.2014)120 €Založenie účtu v ČSOB 2,5 €Preplatenie šeku 1 % z hodnoty šeku, min 11 €, Zatvorenie účtu v ČSOB 7 €Náklady spolu 20,5 €Ak nemáte účet v ČSOB, bude Vás preplatenie šeku do hodnoty 1100 € stáť 20,5 €. Na šeku samozrejme bolo napísané že všetky poplatky s preplatením šeku, znášam ja.Keď som sa na call centre v Iberii informoval, prečo mi nemôžu previesť peniaze na účet, odpovedali, že na Slovensko nerobia bankové prevody. Keď mi v ČSOB povedali, že aj za celkové náklady 20,5 € dostanem preplatený šek najskôr za osem týždňom, tak som pochopil, prečo Iberii vyhovuje preposielať šeky klientom, ktorým bola pri preprave poškodená batožina. Jednoducho nechcú platiť. Od momentu poškodenia a následného odškodnenia ubehnú štyri mesiace.Paradoxne do Českej republiky bankové prevody Iberia vykonáva.Prečo sme Slováci v EÚ vždy braní ako občania druhej kategórie?

Oldřich Kovář

Oldřich Kovář

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mám rád aktívny prístup k životu a milujem jazdenie na divokej vode :-). Čo vás nezabije, vás posilní.Ja. Zoznam autorových rubrík:  Moje obľúbené stránkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu