reklama

Pozor na praktiky ZSE pri výmene elektromeru

Nevinná výmena elektromera spoločnosťou Západoslovenská distribučná a.s. (ďalej Západoslovenská distribučná) pri rekonštrukcii domu ma následne zatiaľ stála 600 €. Moje trápenie začalo 8.11.2013 poznámkou pracovníka Západoslovenskej distribučnej, výmena elektromera z dôvodu poruchy zariadenia. 19.11.2013 som obdržal 3 opravné faktúry za roky 2011, 2012 a 2013 v celkovej hodnote nedoplatku na 600 €.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Logo ZSE
Logo ZSE (zdroj: http://www.zse.sk/sk/Domacnosti)

Mám nastavené trvalé inkaso na platbu odberu elektrickej energie. Každý mesiac mi strhnú dohodnutú čiastku a na konci zúčtovacieho obdobia dostanem na základe odpisu stavu elektromera pracovníkom Západoslovenská distribučná, ZSE vystaví vyúčtovaciu faktúru s preplatkom alebo nedoplatkom. Preplatok mi príde na môj bankový účet, a nedoplatok sa z neho strhne inkasom.Od môjho dodávateľa elektrickej energie ZSE som dostal vysvetlenie, že na základe zmluvných podmienok, ak je elektromer nefunkčný, tak má právo vypočítať teoretickú priemernú spotrebu na základe historickej spotreby.Podal som reklamáciu na formu výpočtu. Na pobočke ZSE na Karadžičovej ulici v Bratislave ma ústne uistili, že v priebehu reklamácie z viacerých období 2011 až 2013 nedôjde k realizácii inkasa počas riešenia reklamácie. Naivne som uveril pani za prepážkou.5. Decembra 2013 som obdržal písomné vyjadrenie doporučenou poštou k reklamácii, že všetko je správne vypočítané a 100 % v súlade s obchodnými podmienkami ZSE. Ráno 6.12.2013 o 7.30 som napísal opäť reklamáciu na adresu kontakt@zse.sk, že nesúhlasím s takýmto postupom požadoval som informácie prečo pracovník Západoslovenskej distribučnej neodhalil poruchu elektromeru pri ročných odpočtov našej spotreby. O 9:30 ZSE podalo príkaz na vykonanie inkasa a 600 € mi odišlo z účtu. ZSE považovalo môj prípad za uzavretý. 9.12.2013 som dostal odpoveď e-mailom, že proces reklamácie, nemá vplyv na splatnosť faktúry. V praxi to znamená, že aj keď ste v práve musíte zaplatiť a potom následne od energetického giganta prehnitého administratívou vymáhať svoje prostriedky.Pani mi v maily odporučila, že ak miesto nebolo obývané alebo sme sa tam často nezdržovali, tak mám doložiť faktúry o spotrebe vody za roky 2011 až 2013.V tomto momente som boj so ZSE mentálne ukončil. V byte som býval a podľa zmluvných podmienok ZSE malo na dofakturáciu právo ak elektromer bol nefunkčný. Nemal som chuť pred Vianocami bojovať s veternými mlynmi.Vnútorne som sa ale cítil ukrivdený a skúsil som posledný výkrik do tmy. 6.12.2013 som podal podnet na prešetrenie mojej reklamácie na Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ďalej Úrad)9.1.2014 ZSE dostalo vyjadrenie od Úradu, že môj elektromer bol podrobený štátnej skúška a vyhovel.Vyjadrenie od Úradu som obdržal 15.1.2014 e-mailom. Úrad potvrdil, že hodnoty odberov elektrickej energie namerané v rokoch 2011 až 2013 boli správne.S víťazným pocitom v duši som 15.1.2014 volal na zákaznícku linku ZSE. Dostal som informáciu, že správu z úradu zaevidovali, ale zatiaľ nepodnikli žiadne kroky k jej vyriešeniu.Poprosil som pani v call centre aby podnikla kroky, k oprave opravných faktúr za roky 2011 až 2013. Pani ma informovala, že zaregistrovala reklamáciu a že odpovedia v zákonnej lehote 30 dní. Keď som sa jej opýtal, prečo mi nemôže previesť prostriedky na účet tak promptne ako mi strhli nedoplatky za roky 2011 až 2013, tak ma opäť uistila, že všetko je v súlade s obchodnými podmienkami.Tak čakám na tých 600 € a som alergický na frázy: „všetko je v súlade s obchodnými podmienkami“ a „Začína plynúť štandardná zákonná lehota 30 dní“. Keď ide o záujem ZSE tak 30 dňové lehoty sa skracujú na dva dni.Poučenie:-Ak pri výmene elektromera, pracovník zapíše do protokolu „Oznámenie o vykonanej práci“ porucha elektromera, žiadajte podrobenie elektromera štátnou skúškou, -Nikdy sa nevzdávajte vo svojej pravde v boji s administratívnymi molochmi distribučných spoločností, kde pracovníci call centier majú zakázané premýšľať a plniť pokyny podľa smerníc upravených čo najlepšie pre ich záujmy.

Oldřich Kovář

Oldřich Kovář

Bloger 
  • Počet článkov:  112
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Mám rád aktívny prístup k životu a milujem jazdenie na divokej vode :-). Čo vás nezabije, vás posilní.Ja. Zoznam autorových rubrík:  Moje obľúbené stránkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu